Bekir Turunç çok alınmış…!

22 Ağustos 2016 22:21
A
a
Köşemizi takip edenler hatırlayacaklardır…
Tek suçlu Vali Harput mu?
O dönem görev yapan il genel meclis üyelerinin hiç mi suçu yok diye sormuştum…
Konu neydi kısaca hatırlatayım..
Efendim…
Orhangazi Üniversitesi’ne verilen arazinin akıbeti.
O gün hangi meclis üyeleri bu arazinin bilabedel verilmesine evet , hangi meclis üyeleri hayır demişti?
Üzerine alınanlar ve hiç alınmayanlar oldu yazı yayınlandığında…
Tutanaklara baktığımda CHP’nin sert bir muhalefet le hayır dediği çok net görülüyor.
MHP’nin gıkı çıkmamış..
Tek satır konuşma yapılmamış salonda.
AK Parti meclis üyeleri zaten kendilerine verilen talimat gereği topluca evet demişler.
Alınan isimlerden MHP’li Bekir Turunç sosyal medya üzerinden şahsıma ve meslektaşlarıma yönelik bazı açıklamalarda bulunmuş.
Mesela…
 
Şu Orhangazi Üniversitesi’ne tahsis edilen yer meselesi...
Dün cemaate alkış tutanlar....
Yapılan haksızlıklara göz yumanlar, ses çıkarmayanlar...
Verilenlere gık dahi demeyenler...
Köşelerinde bir cümlecik bile yer vermeyenler ...
O günlerde yapılanları bilmeden, kulaktan dolma bilgilerle karalama ve çamur atmaya çalışıyorlar...’

Cemaate alkış tutan tek satır yazımı bulup kamuoyuyla paylaşmanızı istiyorum sizden Bekir Turunç.
Hem de en kısa zamanda…
Kimseye çamur atmadığımızı bizi tanıyanlar çok iyi bilirler.
Devam ediyor Bekir Turunç ahkam kesmeye…
‘Şu Orhangazi Üniversitesi’ne tahsis edilen yer...
Bugün ne kadar çok Bursa halkının menfaatini düşünen var değil mi?
Acaba o yerin tahsisinin İl Genel Meclisi’nde görüşüldüğü gün Meclis Salonu’nda olan bir gazeteci var mıydı?
Yoktu...Çünkü onların daha önemli işleri vardı...
Bursa'ya gelen Bakanları takip etmek, Belediye Başkanlarıyla açılışlara katılmak, İl Başkanlarının programlarına katılmak v.s.
Yarası olan gocunur derler ama toplumu yanlış bilgilendirmeye de izin vermemek lazım...

Madem konu bu denli önemliydi sizin için neden gazetecileri özel olarak davet etmediniz o toplantıya davet ederler.
 Siyasetçiler kent için önemli gündem maddeleri olduğunda gazetecileri bilgilendirir ve o toplantıya davet ederler.
Siz bunu bilmiyorsanız ve o konuyu bu denli önemsemediyseniz meslektaşlarımın günahı nedir?
Dün de bugün de cemaat denen şeylere karşı verdiğim mücadele çok net ortada.
Bu yüzden ekmeğimden edildiğim gerçeğini herkes biliyor.
Siz de öğrenmiş oldunuz.
O arazi aynı alan içinde iki bölüm.
30 dönümü il özel idare, diğer 30 dönümün de mülkiyet hazinenin kullanım hakkı il özel idarenin…
İktidar partisi buraya üniversite yapılmasını istiyoruz dediğinde Bekir Turunç neden ret oyu vermedi?
CHP’li İl Genel Meclis Üyesi Rıdvan Çalışkan’ın konuşması, Mehmet Uğur Sertaslan’ın konuşması ve AK Partili Osman Koçdemir’in konuşması kayıtlarda varken MHP den niye çıt yok?
Çekimser olunduğuna dair tek satır da yok tutanaklarda.
Gazeteci Aysın Hanım belgelerle konuşuyor Bekir Bey.
Belgeleri de yayınlıyorum okursunuz…
İl genel meclis üyesi olduğunuz süreçte bu konuyu gündeme getiren meslektaşlarım olduğunu hepimiz biliyoruz.
Ayrıca…
Gazetecinin ne iş yapacağını siz öğretecek değilsiniz.
Siz Rıdvan Çalışkan’a gidip ‘beni çok sıkıştırıyorlar o nedenle itiraz edemiyorum.
Siz karşı duruşunuzda çok haklısınız demediniz mi?’
Bunun ispatı için Rıdvan Çalışkan sağ sorabiliriz he birlikte…
Ne dün ne de bugün yanlışa evet demedim…
Cemil Aydın dışında MHP kimliği ile kent gündemine dair yazılır, çizilir cümleler eden başka bir MHP’li isim var mı?
Hem duruma göre şekil alacaksınız, hem de kuyruğunuza basılınca feryat figan edeceksiniz.
Yok böyle bir dünya Bekir Turunç…
Evet…
O meclis toplantısındaki Orhangazi Üniversitesi tutanaklarını ve o dönemdeki il genel meclis üye listesini yayınlıyorum..
Ve yorumu siz değerli okuyucularıma bırakıyorum…





1000
icon
Bekir TURUNÇ 24 Ağustos 2016 23:56

Okulun açılmasını engelleyemedikten sonra,bursa Halkının yararına olacak bir sağlık tesisi sözkonusuydu. Biz de bunda çekimser kaldık. Olay bundan ibarettir. Zaten konu yargıdadır. Gereğini Bağımsız yargı organları sonuçlandıracaktır.Ancak;eksik bilgi ve belgelerle halkın kafasını bulandırmak doğru değil...Polemik niyetiniz olmayabilir ama polemiğe neden oldu Sayın Çalışkan. Yeni Marmara Gaetesi Yöneticilerine de Yorumlarımıza yer verdiği için teşekkür ediyorum. Selam ve sagılarımla.

0 0 Cevap Yaz
Bekir TURUNÇ 24 Ağustos 2016 23:54

Sayın Rıdvan Çalışkan Bey, Komisyon Üyesi olarak elbette bilgi vermeniz normal...Ancak;Aysın Hanım bir tehditten bahsediyor...Ben böyle bir söz söylemedim.... Bizim nasıl biri olduğumuzu,tehditlere boyun eğmeyeceğimizi bilmeniz lazım... Böyle bir olay söz konusu dğildir. Bir diğer husus bu yayınlanan tutanaklar Orhangazi Üniversitisinin açılışıyla ilgili Yer Tahsisi tutanaklaır değil. Okul 2012-2013 Öğretim yılında eğitime başladı. Bu tuanaklara göre Bina yapılmış,okul ğitime başlamış sonra da yer tahsisi yapılmış... Bu doğru değil... Yer tahsisi ile ilgili konu önceki yıllarda yapıldı... Ben çok iyi hatırlıyorum.MHP ve CHP Red oyu verdi Hatta ben kürsüden Maliye Bakanlığının yer tahsisleriyle ilgili kanun maddesini okudum... Bu tutanaklarda daha sonraki dönemde,Okul açıldıktan sonraki dönemde Okulun bulunduğu yerdeeki bir alanda Tıp fakültesi yapılmak istenmesiyle ilgili bir talepdir. Okulun açılmasını engelleyemedikten sonra,bursa Halkının yararına olacak bir sağlık sözko

0 0 Cevap Yaz
Bekir TURUNÇ 23 Ağustos 2016 01:39

Orhangazi Üniversitesi 2012-2013 Öğretim yılında eğitime başlamış ... Yani bu tutanaklara göre; yer tahsisi yapılmadan,bina yapılmadan okul açılmış ve eğitime başlamış... Bu tutanaklar İlk tutanaklar değil..Saygılarımla..

0 2 Cevap Yaz
Bekir TURUNÇ 23 Ağustos 2016 01:11

Bir Not: Orhangazi Üniversitesi 2012-2013 yılında eğitim hayatına başlamıştır.

0 1 Cevap Yaz
Bekir TURUNÇ 23 Ağustos 2016 01:07

Teşekkür ederim Yeni Marmara Gazetesi Yöneticileri.

0 1 Cevap Yaz
Bekir TURUNÇ 23 Ağustos 2016 01:05

Yorumların devamını da yayınlar mısınız?

0 1 Cevap Yaz
Bekir TURUNÇ 23 Ağustos 2016 00:53

Bu doğru değil bence... O gün yapılan tahsisle ilgili yazılanları da yayınlayın da halkımız bilgilensin... Ama kuyruğuna basma tabiri size hiç yakışmadı... Bizi Halk seçmişti.Görevimizi layıkıyla yaptığımıza duruma göre şekil almadığımıza hem halkımız ,hem partimiz,hem de vicdanımız kanidir... Duruma göre şekil almadığımız için o dönemde ve daha sonraki dönemlerde Partide yaşadığım sıkıntıları anlatmama gerek yok... Ben hem Bursa gündemi,halkımızın sıkıntıları hem de yapılan haksızlıklarla ilgili günlerdir gazete köşelerinde tespitlerimi ,düşüncelerimi,halkın sıkıntılarını yazıp söylüyorum... Siyaset yaptığım dönemde de yer buldukça,yayınlatabildiğimizce yazdık ,söyledik.. Düşüncelerim,tespitlerim yanlışda olabilir... Sizin düşünceleriniz de öyle... Katılmadığımız düşüncelereiniz de eleştirilebilir.. Ama her zaman nezaketle... Selam ve saygılarımla... Bekir TURUNÇ 23.08.2016

0 1 Cevap Yaz
Bekir TURUNÇ 23 Ağustos 2016 00:53

Sayın İhsan Aydın ve Sayın Ahmet EminYILMAZ bir çok defa yazdılar da diğer basın mensuplarında bunu göremedik... Evet doğru söylüyorsunuz... Bugün Cemil Aydın dışında MHP'de Bursa gündemiyle ilgili yazıp çizen yok... Ben o dönemde Bursa il Genel Meclisinde yapılan yanlışlıklarla ilgili bir çok konuyu siz dahil bir çok basın mensubuna email yoluyla yazıp gönderdim...Bir satır bile yer verilmedi... Mail kayıtları duruyor...Hem de tarihleriyle...Ama önemli değil... Tabi ki benim yazdıklarım hariç... Amacım sizinle,hem dünya görüşü aynı ,hem de basın da kendimize çok yakın gördüğümüz biriyle tartışmak değildir... Bir yanlışı düzeltmektir. Dün Cemaate verilenler konusunda Bursa Basınında yazılanlara hiç rastlamadım... Ama bugün herkes birbirini suçluyor... Bu doğru değil bence...

0 1 Cevap Yaz
Bekir TURUNÇ 23 Ağustos 2016 00:52

Siyaset yapan insanlar,mensubu olduğu Partinin görüşleri doğrultusunda hafreket etmek zorundadır... Biz de bu konularda Milliyetçi Hareket Partisi Genel Merkezinin tavrı yönünde hareket ettik... Benim üzüldüğüm nokta,bizi suçlu gibi göstermeye çalışmanızdır... Biz kimseye mesleğini öğretmek gibi bir düşünce içinde değiliz... Ancak;basın mensupları da esen rüzgara göre hareket etmemelidir... Cemeati öven yazınız yoktur..Doğrudur.Eleştiren yazınızda yok... Bu konuyla ilgili de yok...Daha sonra da yok...Neden verildi diye bize de sormadınız...Neden? Neden bu konuda bugün çok uğraşıyorsunuz? Bugün bu tutanaklara ulaştığımnız gibi o gün neden araştırmadınız? Bize neden sormadınız? Değil mi? Evet çağırsaydınız gelirdik diyorsunuz ya...Çok doğru...Çağırdığımız çok zaman oldu.Ama hiç kimse gelmedi. Gelenler de iktidar partisinin görüşlerini yazdı...Bizim sözlerimizden de bir kelime ile red veya evet dediler diye bahsettiler...

0 1 Cevap Yaz
Bekir TURUNÇ 23 Ağustos 2016 00:51

konuşmam sırasında kürsüden okudum... İkinic gerekçemiz de o Bölgeye İl ÖZel İdaresi Binası yapılması projesi idi.Hazırlıklar bitmişti... Bu iki gerekçeyle RED oyu verdiğimizi çok iyi biliyorum... Tehdit meselesine gelince... Ben Rıdvan Bey'e saygı duyarım...Ancak,kendisine böyle bir ifadem olmamıştır... Kaldıki beni kimse tehdit etmemiştir.Edemez de... Biz bir konu hakkında karar verirken,başka partinin üyelerini öne çıkararak karar almayız... Bazı konularda farklı düşünmemiz de normaldir... Bakın Aysın Hanım; Biz eğer evet demiş olsaydık... Bugün bunu savunabilecek sayısız gerekçeler sıralayabilirdik...Eğitim meselesi,Sağlık meselesi,Bursa'yayapılacak yatırım meselesi gibi... İl Genel Meclisi Üyeleri bir konu hakkında karar verirken talep eden kişi veya kurumdan GBT kayıtlarını istemiyor...Talebin yasaya uygun olup olmadığına bakıyor.Bursa halkının yararına olup olmadığını değerlendiriyor. "Ne istediler de vermedik" diyenler savunamayabilir .

0 1 Cevap Yaz
Bekir TURUNÇ 23 Ağustos 2016 00:50

Sayın Aysın Komitgan Hanımefendi, Bekir TURUNÇ Eleştiriye açıktır...Her insan gibi Bekir Turunç'da hata yapabilir.Siz de hata yapabilirsiniz... Ben İl Genel Meclisi Üyesi olduğum dönemde görevimi yasalar çerçevesinde yerine getirmeye çalıştım... Bu, bütün İl Genel Meclisi ve Özel idare kayıtlarında vardır...O dönem İl Genel Meclisi Üyeleri de bu hakkı telim ederler. Orhangazi Üniversitesine yer tahsisi ilşe ilgili konuda biz hayır oyu verdik... Bu toplantıların çözümlenen kayıtlarında da mevcuttur... Yayınladığınız tutanak eksik...Bahsettiğiniz isimlerin konuşmalarının geçtiği yerde benim de konuşmalarım vardır. Tutanaklar toplantılardan sonra,hatta son toplantı tutanağı bir sonraki ayda hazırlandığı için orada gözden kaçmış da olabailir...Tutanağınn tamamını yaınlarsanız orada görülecektir. Tekrar ediyorum,biz o gün iki gerekçeyi kürsüden dile getirerek RED oyu verdik. Birincisi -BEDELSİZ - verilmesiydi...Hatta bizzat ben tahsisle ilgili Maliye Bakanlığının kanun maddes

0 1 Cevap Yaz
Rıdvan ÇALIŞKAN

Orhan Gazi Üniversitesi ne yer tahsisileri ile ilgili olarak benmde adımın bir şekilde geçtiğini gördüm,dolaysıla konuya ilşkin bazı şeyleri izah etme durumundaym.Sözü edilen tarhte CHP iL Genel Meclis üyesi vede Özel İdare Komisyon üyesi olarak partimi temsil ediyordum.Söz konusu tahsis ile ilgili olarak bu konudan CHP Grubu olarak son derece rahatsızdık.Bende ilgili komisyon üyesi olarak AK P ARTİ deki bazı meclis üyelerini vede MHP Grup başkan vekili Bekir beyi ziyarete gittiğimde İhsan beyde yanında idiHarita üzerinde konuyu tam olarak izah ettiğimde biz çekimser kalacağız demiştiniz.Bekir hocam bende sizin şahzınıza ve partisel duruşunuza her zaman saygı duyduğumu bilmenizi isterim,ayrıca eski bir gazeteci olarakta niyetim polemik yaratmakta değil Konuya ilişkin görüşmenin olduğu gün ben ,uğur Sertaslan ve Osman Koçdemir konuşmuştu.meclis tutanaklarında sizinde söz alıp almadığınız zaten vardır.Konuya ilişkin Aysın Hanımın asıl dile getidiği EVET oyu veren AK PARTİ Meclis üye

1 0
hava durumu HAVA DURUMU
anket ANKET

e-gazete E-GAZETE
arşiv HABER ARŞİVİ
Bu haber ilginizi çekebilir! Kapat