Loading...

Bol şans bol para!

9 Haziran 2018 21:28
A
a
Eski siyasilerin lügatımıza kattığı ehven-i şer diye Arapça kökenli bir terim var,  şimdilerde form değiştirdi, Türkçe haliyle “kötünün iyisi olarak’’ kullanılmaya devam ediyor,  ismi değişse de geçerliliği ve güncelliği bu coğrafyada hiç değişmiyor.
Aslına bakarsan kötünün iyisini seçmek diye de bir şey yok, bu  tamamen kötünün iyisini seçmek zorunda bırakılmak demek..Bu bir çaresizlik hali, kötü bir şey ama daha da kötüsü meşrulaşması, kanıksanması ve bir kadere evrilmesi.
Rahmetli başkandan bu yana yaşanan kongreler tam da bir ehven-i şer durumuydu, kötünün iyisini seçerek bugünlere kadar gelindi ama son Bursaspor kongresinden çıkan sonuç şunu gösterdi ki, kötünün iyisini seçme dönemleri de bitti, kötünün kötüsünü seçme dönemi başladı. Öyle ki, denenmiş,  başarısızlığı tescillenmiş, onaylanmış, mevcut 4 adayın bariz en kötüsü  konumundaki aday tekrar Bursaspor başkanı oldu ve olay tamamen başka bir noktaya taşındı, nefes alsın yeter eşiğine gelindi.
Kongreden çıkan sonuç umut ettiğim bir sonuç asla değildi ama tahmin ettiğim bir sonuçtu, kesinlikle sürpriz olmadı, tam da tahmin ettiğim gibi Bursa siyaseti ve Bursa şehrinin ağır topları son anda kongreye tesir etti. Kongrenin umut veren tek yanı Ali Ay’ın listesi dururken bağımsız bir denetleme kurulu listesinin seçimden zaferle ayrılması oldu. Bir başkan için çok acı bir durum tabii.
Şunu ben hep söylüyorum, sözümün de arkasındayım, Ali Ay ilk kez başkan seçildiği dönemde Bursaspor’u küme düşmekten kurtarmıştır. Bu bir gerçektir ama sonraki sezonu bize göstermiştir ki,  Ali Ay’ın şansı yaver gitmişti hepsi budur. Hamzaoğlu ve Deniz Yılmaz hamleleri tuttu. Öyle ki, Deniz Yılmaz transfer edildiği takımda oynatılmayan bir oyuncuydu, yani tam bir kumardı ama tuttu.
O yüzden kendisine önce şans sonra başarı diliyorum. Önce şans diliyorum, çünkü o yönetimin yapacağı transferlerden bir iki tanesinin tutması ancak şans ile açıklanabilir, tutarsa da iyi olur, Bursaspor yine kümede kalır.
Tabii işin bir de finans kısmı var. Kulübün finans durumu da ortada. Büyük transfer Sow ve Le Guen’in kulüpten alacaklarıyla ilgili rakamlar kulislerde konuşuluyor, başkan yine bir kaynak mı yaratır, TL olarak kredi çekip, döviz olarak Bursaspor’dan alacakları hesabına yazıp durumu idare eder mi, etmez mi, bilmiyoruz. Samet Hoca’ya da eski kulübünde aldığından mislisini ödemeyi taahhüt ettiğine göre bir bildiği vardır herhalde.
Biz Bursaspor taraftarı olarak çok fazla şey ummuyoruz aslında... Biz zaten bu ülkenin futbol iklimini de biliyoruz şehrin kulüpçülük yapısını da.
Bu ülkede futbol çatal bıçakla yenmez, elle yenir. Bu şehirde de siyasilerin yer sofrasında yenir.
Kurumsal yapı,  yabancı sportif direktörler, yabancı altyapı hocaları, yabancı scout ekipleri, kulüp içi demokrasi, tam kurumsal yapı falan bekleyen yok zaten. Bunları başarabilecek kulüp de yok. Küme düşmeyelim, ola ki transferler tuttu, zirveyi zorlayalım, yeter.
Nereden nereye geldik.. Allahtan bir şampiyonluk gördük dünya gözüyle. Bir daha da görmeye ömrümüz yeter mi yetmez mi o da  meçhul..
Aklı selim davranıp yeni yönetime bol şans ve başarı dilemekten ve takımı desteklemekten gayri yapacak çok fazla şey yok şu aşamada.
Doğuştan Bursaspor'lu, alçılı bacakla deplasman deplasman dolaşmış, kulübün divan üyelerinden biri olarak da şunu diyorum ki. Birazcık tecrübem varsa, seçimli genel kurul da çok uzak görünmüyor.
Muhaliflere benden tavsiye, şimdiden hazırlıklara başlayın, ayağı yere basan projelerle seçime hazırlanın. Sofra adabına dikkat edin.
Kulüp taraftarın demekle de olmuyor bu işler. Adil, siyasi baskıdan uzak, taraftarın tercihlerini tam olarak yansıtacak kongreler istiyorsanız, kulübünüze üye olun renktaşlar. Bir karton yabancı sigara parası hepi topu. O Bursaspor gibi bir camia ayda 8-10 yeni üyeden çok daha fazlasını hak ediyor.  Bir şeyleri ancak bu şekilde değiştirebiliriz.
Takımımıza ve camiamıza başarılı bir yeni sezon ama öncelikle de şans diliyorum. Bu yönetimle kümede kalmak bile bir şans işi çünkü.
Gelişmeleri yakından takip ediyorum,  bu köşede buluşmaya devam edeceğiz. Sağlıcakla kalın.
 
1000
icon

Henüz yorum yapılmadı,
İlk Yorum yapan siz olun...

hava durumu HAVA DURUMU
arşiv HABER ARŞİVİ



 
Bu haber ilginizi çekebilir! Kapat