Hava Durumu

#Şahin Biba

Yeni Marmara Gazetesi - Şahin Biba haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Şahin Biba haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Başkan Vekili Biba: Bursaspor’a desteklerimiz artarak devam edecek Haber

Başkan Vekili Biba: Bursaspor’a desteklerimiz artarak devam edecek

Projeyle birlikte tesiste BURFAŞ B Kafe de hizmete alınacak. Böylece çocuklar ve ailelerin sporla iç içe vakit geçirebilecekleri sosyal bir yaşam alanının oluşturulması hedefleniyor. 4 Temmuz’da açılışı gerçekleştirilecek olan tesiste çalışmalar hızla devam ederken, Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba ve Bursaspor Kulübü Başkanı Enes Çelik son durumu yerinde inceledi. "Bursaspor bizim için sadece bir spor kulübü değildir" Bursaspor’a verilen desteklerin katlanarak devam edeceğini ifade eden Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, "Bursaspor bizim için sadece bir spor kulübü değildir. Spor kulübünden ötedir. Bursa’yı birleştiren, bir çatı altında hepimizi birleştiren önemli bir değerdir. Bursaspor’un buradaki şartlarının iyileştirilmesi anlamında yaptığımız bu desteği, üzerine katlayarak devam ettireceğiz. İnşallah Bursa’mızın artık bir spor şehri olması mottosuyla ilerleyeceğiz. Şu an yaklaşık 1500 kişilik Spor Okulu ile bunun startını vermiş olduk. İnşallah Enes Başkan liderliğinde Bursaspor’un daha başarılı olması konusunda Büyükşehir Belediyesi olarak desteğimizi sonuna kadar vermeye devam edeceğiz" dedi. "Bursa'mıza çok yakışacak" 4 Temmuz’da futbol okullarının ve BURFAŞ B kafenin açılışının yapacağını hatırlatan Bursaspor Kulübü Başkanı Enes Çelik ise "Şahin Başkanım göreve geldiği gibi gerekli talimatları verdi. Verdiği talimatlardan sonra bu sahaların hızlı bir şekilde sezona yetiştirilmesi sağlandı. İnşallah 4 Temmuz’da sıfır sahalarımız ve BURFAŞ B Kafemiz, Bursa’mıza ve buradaki çocuklarımıza çok yakışacak" dedi. Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından hayata geçirilen önemli yatırımın, hem Bursaspor altyapısına katkı sağlaması hem de şehirde spor kültürünün yaygınlaşmasına destek olması hedefleniyor.

Başkan Vekili Biba: "Çocukların sporla büyüdüğü bir Bursa için çalışıyoruz" Haber

Başkan Vekili Biba: "Çocukların sporla büyüdüğü bir Bursa için çalışıyoruz"

Bursa Uluslararası Spor Festivali kapsamında 18 farklı branşta düzenlenen etkinliklerle okullardan üniversitelere, kardeş şehirlerden gelen sporculardan bireysel katılımcılara kadar binlerce kişiye ulaşıldı. Bursa Büyükşehir Belediyesi tarafından Atatürk Kültür Merkezi Merinos Yerleşkesi'nde düzenlenen festivalin kapanış yemeği programına; Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba’nın yanı sıra Vali Yardımcısı Rıza Gençoğlu, Büyükşehir Belediyesi Genel Sekreteri Deniz Köken, Bursa İl Kültür ve Turizm Müdürü Kamil Özer, Bursa Büyükşehir Belediyespor Başkanı Sezer Sezgin, Büyükşehir Belediyesi bürokratları, Spor Festivali’nde emeği geçen kurum ve kuruluşların temsilcileri ile sporcular katıldı. "Mutlu ve gururluyuz" Bursa’nın spor adına ortaya koyduğu en önemli organizasyonlardan biri olan 2. Bursa Uluslararası Spor Festivali’nin başarıyla tamamlanmasından dolayı mutlu ve gururlu olduklarını ifade eden Başkan Vekili Biba, "Spor; disiplinin, dayanışmanın, kardeşliğin, centilmenliğin ve sağlıklı yaşam kültürünün ortak dilidir. Bu anlayışla düzenlediğimiz festivalimiz, 23 Mart ile 19 Mayıs tarihleri arasında Bursa'mızın dört bir yanında büyük bir heyecanla gerçekleştirildi. Festival boyunca 161 farklı noktada, 18 ayrı branşta düzenlenen müsabakalar; her yaştan sporcuları bir araya getirdi. Binlerce vatandaşımız sporun birleştirici gücüyle bir araya geldi" dedi. "Sporun her yaş ve her alanda yaygınlaşmasını önemsiyoruz" Bursa Büyükşehir Belediyesi olarak sporun yalnızca profesyonel düzeyde değil yaşamın her alanında yaygınlaşmasını önemsediklerini belirten Başkan Vekili Biba, "Çocuklarımızın sporla büyüdüğü, gençlerimizin enerjisini doğru alanlara yönlendirdiği, yetişkinlerin aktif yaşamla buluştuğu, engelli bireylerimizin spordan eşit şekilde faydalanabildiği bir Bursa hedefiyle çalışmalarımızı sürdürüyoruz. 'Hareket Eden Bursa' vizyonuyla attığımız her adımın, şehrimizin sosyal hayatına, sağlığına ve geleceğine katkı sağlayacağına inanıyoruz" diye konuştu. Plaket takdim töreninde konuşan Vali Yardımcısı Rıza Gençoğlu, festivalde emeği geçenlere teşekkür ederek, sporcuları ve antrenörleri tebrik etti. Program kapsamında, Başkan Vekili Şahin Biba ve protokol üyeleri, festival süresince katkı sağlayan koordinatörlere plaket takdim etti. Etkinlik, toplu hatıra fotoğrafı çekimiyle son buldu.

Gürsu'da 30 yıllık hayal gerçek oluyor Haber

Gürsu'da 30 yıllık hayal gerçek oluyor

Gürsu Kent Meydanı projesi, 15 dönümlük alan üzerinde yükselecek. Projenin kapalı yer otoparkı aynı zamanda yaşanabilecek bir afet durumunda sığınak olarak da kullanılabilecek. Ayrıca projeyle birlikte, bellek evi, kent sahnesi, yeşil alanlar, yürüyüş yolları gibi alanların düşünüldüğü proje sonrasında ilçe meydanına kavuşmuş olacak. 30 yılın ardından gerçekleştirilen yıkım programında konuşan Gürsu Belediye Başkanı Mustafa Işık, "Kent Meydanı projemiz için bugüne kadar 550 hissedar ile tek tek görüştük. Tam 3 bin 200 metrekare alanda bugüne dek güncel rakamlarla 300 milyon LİRA tutarında kamulaştırma yaptık. Hali hazırda yıkacağımız binada hizmet veren Türk Telekom hizmetlerinin aksamaması için sadece Türk Telekom için yeni bir bina yapımını sağladık. Uzun ve yorucu bir bürokrasi sürecinden sonra nihayet projemizin önündeki en son engeli de bugün sizlerle beraber yıkıyoruz" dedi. Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şahin Biba ise, "Böyle vizyon bir projeyi hayata geçirmek Mustafa Başkan'a nasip oldu. Bizler bu proje için son derece heyecanlıyız. Gürsu için vizyon bir proje olacak. Büyükşehir Belediyesi olarak elimizden gelen desteği vereceğiz" dedi. Konuşmaların ardından proje için yıkılması gereken binaya ilk kazma Bursa milletvekilleri, Gürsu Kaymakamı Murat Kütük, AK Parti İl Başkanı Davut Gürkan, Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şahin Biba, Bursa Büyükşehir Belediyesi'nin daire başkanları, müdürleri ve Gürsu protokolünün katılımıyla gerçekleşti.

Bursa'da kaçak yapıyla mücadelede yeni dönem Haber

Bursa'da kaçak yapıyla mücadelede yeni dönem

Bursa Gazeteciler Cemiyeti (BGC) Yönetim Kurulu, Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şahin Biba ile Büyükşehir Belediyesi'nin Doburca Tesisleri'nde bir araya geldi. Buluşmada Bursa'nın kronikleşen sorunları, kent vizyonu, kentsel dönüşüm, kaçak yapılaşma, turizm ve yerel basının önemi ele alındı. Başkan Vekili Biba, Bursa'nın en önemli sorunlarından biri olan kaçak yapılaşmayla mücadele konusunda yeni bir adım atacaklarını açıkladı. Biba, Büyükşehir Belediyesi Meclisi'ne "Kaçak Yapıyla Mücadele Birimi" kurulması yönünde önerge sunacağını belirterek, söz konusu yapının Büyükşehir Belediyesi, ilgili kamu kurumları, güvenlik birimleri ve 17 ilçe belediyesinin katılımıyla oluşturulacağını söyledi. Kaçak yapılaşmanın yalnızca yıkım odaklı değil, önleyici tedbirlerle ele alınması gerektiğini vurgulayan Biba, "Bu birim, kaçak yapıların tespitinden yıkımına kadar tüm süreci yönetecek. Asıl hedefimiz kaçak yapı ortaya çıktıktan sonra müdahale etmek değil, kaçak yapılaşmayı daha başlangıç aşamasında engellemektir" dedi. "Riskli yapıların büyük bölümü kaçak" Bursa'daki riskli yapı stokuna da dikkat çeken Biba, kentteki riskli yapıların önemli bir bölümünün kaçak yapılardan oluştuğunu ifade etti. Meydana gelebilecek bir depremde yaşanabilecek sorunlara işaret eden Biba, dar yollar ve plansız yapılaşmanın arama kurtarma çalışmalarını zorlaştırabileceğini belirterek, insan hayatının her türlü planlamanın merkezinde yer alması gerektiğini söyledi. Kentsel dönüşüm çalışmalarının önündeki engellere de değinen Biba, mevcut imar mevzuatı ve ekonomik şartlar sebebiyle dönüşüm süreçlerinin istenilen hızda ilerleyemediğini kaydetti. Özellikle çok hisseli parsellerde hak sahiplerinin fazla olmasının ve yerel yönetimlerin mali imkânlarının sınırlı kalmasının süreci zorlaştırdığını dile getirdi. Bu kapsamda Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'na, kentsel dönüşüm projeleri için 3,5 milyon liraya kadar, 180 ay vadeli ve düşük faizli kredi desteği talebinde bulunduklarını açıkladı. "Doğru bilgi, kamuoyunun doğru bilgilendirilmesini sağlar" Toplantıda söz alan Bursa Gazeteciler Cemiyeti Başkanı ve Türkiye Gazeteciler Konfederasyonu Genel Başkanı Nuri Kolaylı ise Bursa'nın köklü basın kuruluşlarına sahip olduğunu ve Türkiye'nin en güçlü yerel medya yapılarından birinin kentte bulunduğunu söyledi. Doğru, hızlı ve tarafsız habercilik için bilgiye zamanında ulaşmanın önemine dikkat çeken Kolaylı, kamu kurumları ile basın arasındaki sağlıklı iletişimin kamuoyunun doğru bilgilendirilmesine katkı sağladığını ifade etti. Gazetecilik mesleğini düzenleyen kapsamlı bir Meslek Yasası'nın bulunmamasının sektörün en önemli yapısal sorunlarından biri olduğunu belirten Kolaylı, mesleğe giriş kriterlerinin net olarak tanımlanmamış olmasının gazeteciliğin denetimsiz şekilde yapılmasına yol açtığını söyledi. Bunun mesleki niteliği düşürdüğünü, etik ihlalleri artırdığını ve toplumun doğru bilgiye erişimini olumsuz etkilediğini kaydeden Kolaylı, özellikle dijital mecralarda sorumsuz içerik üretiminin arttığını belirterek gazetecilik mesleğini tanımlayan bir yasal düzenlemenin hayata geçirilmesi gerektiğini vurguladı. Kolaylı ayrıca Başkanvekili Şahin Biba'yı, Bursa Gazeteciler Cemiyeti Merkezi, Bursa Basın Müzesi, Nilüfer Akkılıç Kütüphanesi ve etkinlik salonlarının bulunduğu Basın Kültür Sarayı'nı ziyaret etmeye davet etti. Toplum yararına gerçekleştirilecek çalışmalarda yerel yönetimlerle iş birliğine hazır olduklarını ifade eden Kolaylı, "Kentimizin ortak değerleri için her türlü desteği vermeye hazırız" dedi. Toplantı, Bursa'nın geleceğine ilişkin görüş alışverişi ve ortak çalışma vurgusuyla sona erdi. Büyükşehir Belediye Başkanı Basın Danışmanı ve Kültür AŞ Yönetim Kurulu Başkanı Osman Tüysüz ile Büyükşehir Belediyesi Basın ve İletişim Şube Müdürü Orhan Mollasalih'in de katıldığı toplantıda BGC Başkanı Nuri Kolaylı'nın yanı sıra Ahmet Emin Yılmaz (Başkan Vekili), Fuat Kars (Başkan Yardımcısı), İhsan Altıkardeş (Başkan Yardımcısı), Tevfik Fikret Sönmez (Genel Sayman) ile yönetim kurulu üyeleri Hasiye Yiğitbay (Bursa Büyükşehir Belediyesi Basın Yayın Daire Başkanı) Ahmet Akhan, Ersin Yıldıran, Hakan Işıkkent, İbrahim Öge, Musa Öztürk, Okan Tuna, Orhan Güney, Burhan Kaya, Enhar Güneş, Hurşit Topal, Necat Kırbulut, BGC Genel Sekreteri Sinan Tunç ve BGC İdare Müdürü Sedef Işıkkent yer aldı.

Osmangazi ve Büyükşehir’den Bursa için ortak akıl buluşması Haber

Osmangazi ve Büyükşehir’den Bursa için ortak akıl buluşması

Toplantıda tarihi miras projelerinden dijital dönüşüm çalışmalarına, afet hazırlığından ulaşım ve kentsel dönüşüme kadar birçok başlıkta çalışma alanları değerlendirilirken, kurumlar arası iş birliği ve ortak akıl vurgusu öne çıktı. Bursa’nın kalbi Osmangazi’de daha planlı, daha yaşanabilir ve daha sürdürülebilir bir kent hedefiyle çalışmalarını sürdüren Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, kentsel hizmetlerde eş güdümün sağlanması doğrultusunda Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şahin Biba ve beraberindeki heyeti makamında ağırladı. Osmangazi Belediyesi ana binasında gerçekleşen ve Osmangazi Belediyesi ile Bursa Büyükşehir Belediyesi arasında ortak çalışma kültürünü güçlendirmeyi hedefleyen buluşmada, Bursa’nın geleceğine yönelik projeler, sorun alanları, çözüm önerileri kapsamlı şekilde masaya yatırıldı. İlk olarak başkanlık makamındaki görüşmede kent yönetiminde kurumlar arasındaki iş birliğinin önemi vurgulanırken, akabinde Osmangazi Belediyesi Meclis Salonu’nda ‘Bursa Büyükşehir Belediyesi Koordinasyon Toplantısı’ gerçekleştirildi. Toplantıya, Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın ve Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şahin Biba’nın yanı sıra başkan yardımcıları, Osmangazi Belediyesi ve Bursa Büyükşehir Belediyesi birim müdürleri de katıldı. Toplantıda Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, belediyenin vizyon projelerini içeren kapsamlı bir sunum yaptı. Sunumda mevcut çalışmaların yanı sıra, Bursa Büyükşehir Belediyesi ile ortak yürütülebilecek projeler ve bu projelere ilişkin beklentiler de detaylı bir şekilde aktarıldı. Başkan Aydın katılımcılara yönelik olarak; tarihi İpek Yolu aksının canlandırılması, Romangal İpek Fabrikası’nın dönüşümü, Hisar Arkeopark projesi, Hisarönü Parkı ve Ziyaretçi Merkezi, UNESCO Kültürel Temizlik Ekibi, Sokaklar Dönüşüyor projesi ve CIVITAS: İkiz Şehir Programı’na yönelik detaylı bilgilendirmelerde bulundu. ‘Akıllı Şehircilik ve Dijital Dönüşüm Projeleri’ başlığı altında ise Başkan Aydın; Şehrin Gözleri projesi, e-imar ve e-ruhsat sistemi, coğrafi bilgi sistemi, dijital kiosklar, DİJİDERS ders paneli, mobil Osmangazi uygulaması ve yapay zeka destekli çağrı merkezine değindi. Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, Osmangazi Belediyesi ve Bursa Büyükşehir Belediyesi’nin ortak çalışma alanlarına ilişkin değerlendirmelere ayrı bir başlık açtı. Başkan Aydın, "Bursa, bir afete ne kadar hazır?" sorusunu merkeze alan değerlendirmesinde, afet yönetimi ve kriz koordinasyonunun önemine dikkat çekti. Bunun yanında Başkan Aydın; ulaşım, kaçak yapılaşma, imar planları, kentsel dönüşüm ve planlama süreçleri, kent çöplüğü, çevre düzeni planı, kent bilgi sistemi, itfaiye raporları, dere temizliği, katı atık bedelleri ve ARUDEP yazılım programı gibi toplam 12 ana başlık altında çözüm önerilerini ve taleplerini paylaştı. Kent yönetiminde ortak veri tabanı oluşturulmasının önemine dikkat çeken Başkan Aydın, özellikle planlama süreçlerinde kurumlar arası koordinasyonun güçlendirilmesi gerektiğini ifade etti. Sunumun ardından açıklamalarda bulunan Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba ise ortak akıl ve iş birliği vurgusu yaptı. Bursa’nın merkez ilçesi olan Osmangazi’nin kent açısından stratejik öneme sahip olduğunu belirten Biba, "Son 40 yılda artık kontrolsüz göç nedeniyle ilk yerleşimin başladığı ilçelerden biri de Osmangazi ve Yıldırım. Bugün 886 bin nüfusu olan bir ilçede neredeyse 500 bini riskli yapılarda kaldığı bir ilçeden bahsediyoruz ve aksiyon alınması gereken bir ilçeden bahsediyoruz. Biz bu konuda hem büyükşehir hem ilçe belediyelerimiz olarak tam bir ekip olarak bu manada çalışmamız gerekiyor ve hepimizin üstüne yerine düşen ne varsa yerine getirmemiz gerekiyor. Dolayısıyla bununla ilgili aksiyon alacağız kıymetli başkanım, bununla ilgili güçlü bir ekip kuracağız" ifadelerini kullandı. Toplantının sonunda Başkan Erkan Aydın ile Başkan Vekili Şahin Biba birbirlerine karşılıklı hediye takdiminde bulundu.

Şahin Biba: Bursaspor'un yanında olmaya devam edeceğiz Haber

Şahin Biba: Bursaspor'un yanında olmaya devam edeceğiz

Yıl dönümüne özel hazırlanan "Bursaspor Plus" mobil uygulaması ve yeni sezon formalarının da tanıtıldığı geceye, Bursa Valisi Erol Ayyıldız, Bursa Büyükşehir Belediye Başkan Vekili Şahin Biba, TBMM Sanayi, Ticaret, Enerji, Tabii Kaynaklar, Bilgi Ve Teknoloji Komisyonu Başkanı ve AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Varank, Bursaspor Kulübü Başkanı Enes Çelik, ilçe belediye başkanları, kulüp yöneticileri ve basın mensupları katıldı. "Süper Lig'e çıkacağımıza inancımız tam" Gecede yaptığı konuşmada başarının temelini mali ve yönetim istikrarının getirdiğini ifade eden Bursaspor Kulübü Başkanı Enes Çelik, "Mali gücümüzü korumamız halinde şehrimizin en büyük marka değeri olan Bursasporumuzun bu sene Süper Lig'e çıkacağına, Süper Lig'de de Avrupa kupalarına katılacak derecelere gireceğine yönetim kurulumuz ve şehir olarak inancımız tamdır. Bu noktadaki en büyük motivasyonumuz, şehrimizde oluşan birliktelik ve çocuklarımızın Bursasporlu olmasından yaşadığımız gurur ve mutluluktur" dedi "Herkes Bursaspor'un öneminin farkında" Her şehirde "Ben aslında şu takımı tutuyorum ama Bursaspor'u mutlaka Süper Lig'de görmek istiyoruz" diyen vatandaşlarla karşı karşıya geldiklerini ifade AK Parti Bursa Milletvekili Mustafa Varank, "Bursaspor bu manada inşallah hak ettiği yerlere gelecek. Hep birlikte bu markaya, bu değere sahip çıkalım. Ondan sonra Bursaspor'un üstesinden gelemeyeceği hiçbir şey olmaz" dedi. "Bursaspor ortak sevdamız" Bursaspor’un sadece bir futbol takımı olmadığını ve Bursa’nın ortak bir sevdası olduğunu ifade eden Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, "Bursaspor'u Bursaspor yapan en önemli güçlerden biri de hiç şüphesiz ki taraftarıdır. Bugün burada sadece bir spor kulübünün kuruluş yıl dönümünü kutlamak için değil; bir şehrin ortak hafızasını, ortak heyecanını ve ortak gururunu taçlandırmak için bir araya geldik. Bundan 63 yıl önce şehrimizin simgesi olan yeşil ve beyaz renkler altında kurulan Bursaspor, Bursamızın hem başarılı bir futbol takımı hem de ortak değeri haline geldi. Türk futbol tarihinde Anadolu'nun sesini en güçlü şekilde duyuran kulüplerden biri oldu" dedi. "Bursaspor'un yanında olmaya devam edeceğiz" Bursa Büyükşehir Belediyesi olarak şehrin en önemli markalarından biri olan Bursaspor'un yanında olmaya ve gençleri sporla buluşturmaya devam edeceklerini belirten Bursa Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Şahin Biba, "İnanıyoruz ki Bursaspor, köklü geçmişinden aldığı güçle ve taraftarının sonsuz desteğiyle yeniden Türk futbolunun zirvesinde yerini alacaktır. Bu anlamlı gecenin düzenlenmesinde emeği geçen başta kulüp başkanımız Sayın Enes Çelik olmak üzere yönetim kuruluna, destek veren tüm kişi ve kuruluşlara teşekkür ediyorum. Bu vesileyle, Bursasporumuzun şanlı tarihinde emeği geçen tüm kulüp başkanlarımızı da saygıyla anıyorum" dedi.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.