Hava Durumu

#Sıfır Atık

Yeni Marmara Gazetesi - Sıfır Atık haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Sıfır Atık haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Bursa Büyükşehir'den geleceğe nefes Haber

Bursa Büyükşehir'den geleceğe nefes

Bursa Büyükşehir Belediyesi Çevre Koruma ve Kontrol Dairesi Başkanlığı Sıfır Atık ve İklim Değişikliği Şube Müdürlüğü koordinasyonunda, Park ve Bahçeler Şube Müdürlüğü ile Tarım Peyzaj AŞ iş birliğiyle düzenlenen fidan dikimi etkinliği, Osmangazi ilçesi Yenibağlar Mahallesi Fidan Dikim Alanı’nda gerçekleştirildi. Hamitler Yuvam Eğitim Merkezi’nde eğitim gören çocuklar ve farklı yaş gruplarından öğrencilerin de katıldığı programla, çevre bilincinin artırılmasına ve iklim değişikliğiyle mücadeleye dikkat çekildi. "Dikilen her fidan geleceğe bırakılan birer miras" Programda konuşan Büyükşehir Belediyesi Başkan Vekili Kevser Öztürk, çevreyi korumanın ve yeşil alanları artırmanın herkesin ortak sorumluluğu olduğunu belirtti. Dikilen her fidanın, geleceğe bırakılacak en değerli miraslardan birisi olduğunu ifade eden Başkan Vekili Öztürk, "Çocuklarımızın daha temiz, daha sağlıklı ve daha yaşanabilir bir çevrede büyümesi için çalışmalarımızı kararlılıkla sürdürüyoruz. Çevre Haftası vesilesiyle doğaya olan sorumluluğumuzu bir kez daha hatırlıyoruz. Gelecek nesiller için yeşil Bursa hedefi doğrultusunda hep birlikte çalışıyoruz" dedi. İl Milli Eğitim Müdür Yardımcısı Yunus Bulut da çevre bilincinin küçük yaşlardan itibaren kazandırılması gerektiğini ifade ederek, dikilen her fidanın yarınlara bırakılan değerli bir emanet olduğunu vurguladı. Konuşmaların ardından protokol üyeleri ve öğrenciler, fidanları toprakla buluşturdu. Dikilen fidanların şehrin yeşil varlığına katkı sunması ve karbon yutak alanlarının artırılmasına destek olması amaçlanıyor.

Osmangazi’de en çevreci okullar belli oldu Haber

Osmangazi’de en çevreci okullar belli oldu

Daha temiz bir çevre ve daha yeşil bir dünya için geri dönüşüm çalışmalarına büyük önem veren Osmangazi Belediyesi, ilçedeki okullar arasında her yıl "Okullar Arası Atık Toplama Yarışması" düzenliyor. Çocuklara çevre bilinci kazandırmak ve gelecek nesillere daha yaşanabilir bir dünya bırakmak amacıyla gerçekleştirilen yarışmada öğrenciler, 2025-2026 eğitim-öğretim yılı boyunca en fazla geri dönüştürülebilir atığı toplamak için yarıştı. Yarışma kapsamında Osmangazi Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü tarafından okullara yerleştirilen atık toplama kutularında biriktirilen geri dönüştürülebilir atıklar düzenli aralıklarla toplandı. Toplanan atıklar tartılarak geri dönüşüm sürecine kazandırıldı. Eğitim-öğretim yılı boyunca gerçekleştirilen çalışma sonucunda, Osmangazi ilçesi sınırları içerisindeki okullar arasında en fazla atık toplayan Hüseyin Karabacak İlkokulu birinci oldu. Şehit Jandarma Er Samet Akdeniz İlkokulu ikinci, Başaran İlkokulu ise üçüncü sırada yer aldı. Ödül töreni öncesinde Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, Hüseyin Karabacak İlkokulu ve Ortaokulu ile Orhan Kara İlkokulu öğrencilerinin geri dönüştürülebilir atık malzemeler kullanarak hazırladığı ürünlerden oluşan sergiyi gezdi. Öğrencilerin çalışmalarını inceleyen Başkan Aydın, yapılan projeler hakkında bilgi alarak, öğrencileri çevre duyarlılıkları dolayısıyla tebrik etti. "Son 2 yılda 238 bin ağacın kesilmesini önledik" 5 Haziran Dünya Çevre Günü vesilesiyle bir araya geldiklerini ifade eden Osmangazi Belediye Başkanı Erkan Aydın, sözlerinde şu ifadelere yer verdi: "Dünya Çevre Günü yalnızca takvimde yer alan özel bir gün değildir. Bugün, doğaya karşı sorumluluğumuzu hatırlatan, gelecek nesillere bırakacağımız dünyanın nasıl şekilleneceğini bizlere yeniden düşündüren çok önemli bir farkındalık günüdür. İklim değişikliği, kuraklık, hava kirliliği, kontrolsüz tüketim ve atık sorunu yalnızca geleceğin değil, bugünün de en büyük sorunları arasındadır. Doğal kaynaklarımızı bilinçsizce tükettiğimizde bunun bedelini yalnızca doğa değil, insanlık olarak hep birlikte ödüyoruz. Osmangazi Belediyesi olarak çevreyi korumanın bir tercih değil, bir sorumluluk olduğuna inanıyoruz. Bu anlayışla sıfır atık çalışmaları, geri dönüşüm projeleri, enerji verimliliği uygulamaları, çevre eğitimleri ve iklim değişikliğiyle mücadele kapsamında birçok çalışmayı hayata geçiriyoruz. Osmangazi Belediyesi İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlüğü olarak, ilçe sınırlarımız dahilindeki 136 mahalleden geri dönüştürülebilir nitelikteki atıkları; kağıt, karton, plastik, metal ve cam olmak üzere haftanın 6 günü toplayarak hem çevrenin kirlenmesini önlüyor hem de ülke ekonomisine katkı sağlıyoruz. 2024 yılı Nisan ayından bu yana toplam 14 bin ton ambalaj atığı toplayarak 238 bin ağacın kesilmesini önledik. 368 bin litre bitkisel atık yağ toplayarak 368 milyar litre suyun kirlenmesini engelledik. 12 ton atık pil toplayarak 2 bin 667 dönüm tarım arazisinin kirlenmesini önledik. Ayrıca 39 ton elektronik atık toplayarak tehlikeli atıkların doğaya karışmasını önledik ve bu atıkları yeniden değerlendirilmek üzere lisanslı tesislere gönderdik. 2021 yılında başlattığımız tüketim tarihi geçmiş ilaçların toplanması çalışması kapsamında da 2 tonun üzerinde atık ilaç toplayarak bu atıkların doğaya karışmasını önledik." Konuşmaların ardından Başkan Aydın, Okullar Arası Atık Toplama Yarışması’nda dereceye giren okullara ödüllerini takdim etti. Etkinlik sonunda düzenlenen konserde ise çocuklar şarkılara alkışlarıyla eşlik ederek eğlenceli vakit geçirdi. Konserin ardından sahnelenen tiyatro oyunu ile çevre bilinci mesajları verildi. Dünya Çevre Günü etkinlikleri, renkli ve neşeli görüntülerle tamamlandı.

Japonya'nın "Bokaşi"si liseye ilham oldu Haber

Japonya'nın "Bokaşi"si liseye ilham oldu

Bursa'nın Yıldırım ilçesinde faaliyet gösteren Faik Çelik Kız Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi, atık yönetimi ve sürdürülebilir tarım alanında Türkiye'ye örnek olacak öncü bir projeye imza attı.Okul bünyesindeki restoran ve kafeteryadan çıkan mutfak atıklarını geri kazandırmak amacıyla başlatılan "Mutfaktan Tarlaya Gübre" projesi kapsamında, geleneksel bir Japon kompost yöntemi modern bilimle harmanlandı. Okulun Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Abdullah Taşçı koordinatörlüğünde bir araya gelen öğrenciler, dünyada "fermente olmuş organik madde" anlamına gelen ve mutfak çöplerini oksijensiz ortamda yararlı mikroorganizmalarla dönüştüren "Bokaşi" tekniğini inceledi. Taşçı, atıkların değerlendirilmesi için kendi özel çalışmalarının olduğunu belirterek, bahçelerde denediği bazı yöntemlerin bulunduğunu anlattı. Enzim yerine turşu suyu kullandılar Benzer çalışmaları okuldaki öğrencilerle yapmak için harekete geçtiklerini dile getiren Taşçı, dünyada "Bokaşi" yöntemi olarak bilinen teknikten yola çıkarak proje geliştirdiklerini söyledi. "Fermente olmuş organik madde" anlamına gelen ve mutfak atıklarını oksijensiz ortamda, faydalı mikroorganizmalar (EM) ile turşulaştırıp zengin bir gübreye dönüştüren geleneksel bir Japon komposto yöntemi olan bu teknik için bir enzim gerektiğini belirten Taşçı, şöyle konuştu: "Enzimi satılıyor ve pahalı bir ürün. Aslında buna çöp turşusu da deniyor. Biz enzim almadık ancak benzer faydalı mikroorganizmaları elde etmeyi başardık. Turşu suyuyla fermente ederek enzimle yapılana yakın bir sonuca ulaştım. Lokantamız ve kafeteryamız var. Her gün mutfağımızda yüksek miktarda organik atık çıkıyor. Bunların üzerine turşu suyu ekleyerek belli sistemle kapalı kaplarda fermente ediyoruz. Turşu suyunu öğrencilerimiz turşu satan dükkanları dolaşıp topladılar." Maruldaki büyüme dikkati çekti Çöpe atılan soğan, domates, patates, kabak gibi tüm sebzelerin kabukları ve diğer kısımlarını, meyve atıklarını plastik varillerin içine doldurduklarını aktaran Taşçı, "Üzerine turşu suyunu ekledikten sonra 2-3 gün içinde gübre oluşumu başlıyor. Altındaki suyu varilin alt kısmındaki çeşmeden alıp sıvı gübre yapıyoruz." dedi. Suyu alınan katı kısmın da daha sonra toprağa karıştırıldığını ve yine gübre vazifesi gördüğünü vurgulayan Taşçı, şunları söyledi. "Gıda Teknolojileri alanındaki laboratuvarda inceledik. Dışarda özel laboratuvarlarda da tahlil ettirdik. İçindeki mikroorganizmaların faydalı olduğu tespit edildi. Denedik ve bitkiler üzerinde etkisi çok iyi. Mesela marullarımızın diğerlerine göre 2 misli fazla büyüdüğünü gözlemledik. Çiçeklerin daha fazla çiçek yaptığını tespit etti. Bitkilerin dayanıklı olduğunu ilaçlara fazla ihtiyaç duymadığını belirledik. Sıvı gübremizle ilgili patent başvurumuz oldu. Sonucunu bekliyoruz. Öğrencilerimizle ülke eğitimine ve tarıma bir fayda sağladıysak ne mutlu bize." Hem sıfır atık hem de tarıma destek Lise Müdürü Mediha Karasu ise Yiyecek ve İçecek Hizmetleri alanında her gün yemek çıktığını belirterek, "Ortaya çıkan atıklar nasıl değerlendirir diye çalışma yaptık. Meyve ve sebze atıklarımızı değerlendirip sıvı gübre üretimine başladık. Böylece mutfağa giren ürünler toprağa yeniden verimli şekilde kazandırılmış oldu. Hem sıfır atık oluşturduk hem de ülke tarımına fayda sağladık." diye konuştu. Karasu, mutfaktaki atıkların sıfır atık prensibiyle yeniden toprağa kazandırılmasını sağladıklarını vurgulayarak, "Bu projeyle hem çevre bilincini geliştirdik hem de ülke tarımına ekonomik bir alternatif sunduk" dedi.

'Boğa yakalama timi' teyakkuzda bekliyor Haber

'Boğa yakalama timi' teyakkuzda bekliyor

Bayram boyunca; Temizlik İşleri Müdürlüğü, Zabıta Müdürlüğü, Veteriner İşleri Müdürlüğü ve İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlükleri vatandaşlara hizmet vermek için mesaide olacak. Vatandaşların kurban ibadetlerini sağlıklı, güvenli ve hijyenik ortamlarda yerine getirebilmeleri için tüm tedbirleri alan Yıldırım Belediyesi; kurban satış ve kesim noktalarının temizlik ve ilaçlama işlemlerini de gerçekleştiriyor. Bayram boyunca Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri kurban satış ve kesim yerlerinin temizliği için çalışmalarına aralıksız devam edecek. Kurban Bayramlarında klasik hale gelen ‘kaçan kurbanlık’ görüntülerinin Yıldırım’da yaşanmaması için de gerekli tedbirler alındı. Veteriner işleri Müdürlüğü bünyesinde kurulan ‘boğa yakalama timi’ bayram boyunca teyakkuzda olacak. Bayram öncesi ilçedeki ibadethanelerde de hazırlık yapan Yıldırım Belediyesi temizlik işleri ekipleri, camileri temizleyip bayram namazına hazır hale getiriyor. Öte yandan Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü tarafından bayram öncesinde ihtiyaç sahibi ailelere et dağıtımı gerçekleştirilirken, gluten hassasiyeti olan vatandaşlara da glutensiz baklava dağıtımı yapıldı. Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, Kurban Bayramı hazırlıklarına ilişkin yaptığı açıklamada, "Hemşehrilerimizin Kurban Bayramı’nı huzur, güven ve sağlık içerisinde geçirebilmeleri için tüm ekiplerimizle sahadayız. Vatandaşlarımızın ibadetlerini hijyenik ve düzenli ortamlarda yerine getirebilmeleri adına gerekli tüm tedbirleri aldık. Bayramın ruhuna uygun olarak dayanışma ve paylaşma kültürünü yaşatmaya da büyük önem veriyoruz. Bu kapsamda ihtiyaç sahibi ailelerimizin yanında olmaya devam ediyoruz" ifadelerini kullandı.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.