Hava Durumu

#Zabıta

Yeni Marmara Gazetesi - Zabıta haberleri, son dakika gelişmeleri, detaylı bilgiler ve tüm gelişmeler, Zabıta haber sayfasında canlı gelişmelerle ulaşabilirsiniz.

Kayıp eşya deposunda yok yok: Gırgırdan ziynet eşyasına kadar her şey var Haber

Kayıp eşya deposunda yok yok: Gırgırdan ziynet eşyasına kadar her şey var

Vatandaşların kentin farklı noktalarında unuttuğu veya kaybettiği eşyalar, Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Zabıta Dairesi Başkanlığının güvenli ellerinde asıl sahiplerini bekliyor. 7/24 esasına görev yapan zabıta ve güvenlik ekiplerinin dikkati ya da duyarlı vatandaşların teslimiyle koruma altına alınan eşyalar arasında kimlikten cep telefonuna, çocuk bisikletinden ziynet eşyasına, patenden araç anahtarı ve plakasına kadar envaiçeşit ürün yer alıyor. Yılda yaklaşık 2 bini aşkın ürünün tutanakla kayıt altına alındığı ve 153 Çağrı Merkezi üzerinden kolaylıkla sorgulanabilen sistemde bazı eşyalar asıl sahiplerine ulaştırılırken, sahibi bulunamayan ürünler ise ihtiyaç sahiplerine ve kurumlara bağışlanarak kamu yararına değerlendiriliyor. "İçinde ne olduğunu ayrıntılı şekilde tutanağa işliyoruz" Kocaeli Büyükşehir Belediyesi Zabıta Şube Müdürü Faruk Tarı, yaptığı açıklamada, kamuda kayıp eşyaların teslimiyle ilgili yaşanan karmaşayı gidermek amacıyla 2012 yılında Kayıp Eşya Komisyonunu kurduklarını belirtti. Bulunan eşyaların tutanakla teslim alındığını aktaran Tarı, "Vatandaşlarımızın kaybettiği eşyaya hızlı ulaşabilmesi için arkadaşlarımızı görevlendirdik. Özellikle çantalarda kimlik olması durumunda biz sahibine çok kolay şekilde ulaşabiliyoruz. Kimlikten mahallesinin muhtarına ulaşıyoruz, bir banka kartı olduğu zaman bankasına ulaşabiliyoruz. Vatandaşların kimlik, ehliyet veya kredi kartlarını yeniden çıkarmakla uğraşmadan, mağduriyet yaşamadan eşyalarına kavuşmasını sağlıyoruz. Özel durumu olan, yaşlı veya engelli vatandaşlarımızın eşyalarını bizzat evlerine kadar götürüp teslim ediyoruz. Vatandaşlarımıza da eşyalarını yine tutanakla teslim ediyoruz" dedi. Sahibine ulaşılamayan ziynet eşyası ve paralara ne oluyor? Tarı, ulaşılamayan eşyalarla ilgili yasal prosedürleri uyguladıklarını dile getirerek, altın gibi fiziki olarak saklanması zor olan ziynet eşyalarını bozdurup Büyükşehir Belediyesinin emanet hesabına yatırdıklarını söyledi. Emanet hesaba alınan nakit para ve dövizlerin 5 yıl boyunca bekletildiğini, bu süre zarfında sahibinin müracaat etmemesi halinde tutarın mülkiyetinin kamuya geçirildiğini anlatan Tarı, şunları kaydetti: "Komisyon kararına göre, altınları altın hesabında saklayamadığımız için doğal olarak bunları bozdurmak zorunda kalıyoruz. Altınları bozduruyoruz, Büyükşehir Belediyemizin emanet hesabına alıyoruz. 5 yıl bunlar hesapta duruyor. Tabii takibini arkadaşlarımız yapıyor. 5 yıl sonunda vatandaşımız gelip almadıysa bunları artık Büyükşehir'in mülkiyetine, kamuya geçiriyoruz. 5 yıl içinde vatandaşımız gelip bize başvurduğunda sorguluyoruz, eğer tespitini yaparsak teslim ediyoruz. Tabii cep telefonları da oluyor. Bunları da mecburen en az 1 yıl saklıyoruz. Kişisel Verileri Koruma Kanunu'na uygun olarak bazen telefonlara kart takıp içinden bir numara bularak sahiplerine ulaşmaya çalışıyoruz." Sahibi bulunamayan eşyalar kurumlara bağışlanıyor Bazı eşyaların ise kamu yararına değerlendirildiğinin altını çizen Faruk Tarı, sözlerine şöyle devam etti: "Bir ay önceki toplantımızda alınan karara istinaden, çocuk esirgeme kurumlarıyla iletişime geçtik. Örneğin bisiklet, scooter ve saatler gibi çocukların kullanabileceği ürünleri bu kurumlarımıza teslim ettik. Ayrıca şemsiyeler vardı, bunların da huzurevimizde konaklayan vatandaşlarımız için uygun olabileceğini düşündük. Kısacası sahibine ulaşamadığımız için mülkiyetini kamuya geçirdiğimiz tüm ürünleri en verimli şekilde nerede değerlendirebilirsek o kurumlarımıza teslim ediyoruz. Bazı kullanılmış ve artık kullanılamayacak şekildeki eşyaları ise fotoğraf ve videolarını çekerek imha ediyoruz." Tarı, vatandaşlardan güzel geri dönüşler aldıklarına da dikkati çekerek, "Çok güzel geri dönüşler alıyoruz Şunun farkındayız; vatandaşımızın kaybettiği eşyayı ona ulaştırabilmek için canla başla çalışıyoruz" diye konuştu. İlginç kayıp vakaları Sahiplerine ulaşılamayan nüfus cüzdanlarının Nüfus Müdürlüğüne, ehliyet ve ruhsatların Trafik Ruhsat Müdürlüğüne, Kocaelikartların ise Ulaşım Dairesi Başkanlığına gönderildiğini belirten Tarı, karşılaştıkları ilginç olaylara ilişkin ise şunları paylaştı: "Yaklaşık 9 yıl önce çok üzücü bir tren kazası olmuştu. Tabii bu bulunan cep telefonunun tren kazasından dolayı kaybolduğunu bilmiyorduk. Arkadaşlarımız Sekapark mevkisinde cep telefonunu buldu. Telefonu açarak sahibine ulaşmaya çalıştık, içindeki rehberden birkaç kişiyi aradık. Aradığımız bir kişi, 'Kocaeli'de akrabam yok, bizim değildir' demişti. Meğerse vatandaşımız tren kazası sonucu telefonunu orada düşürmüş. Kendisinin Kocaeli ile doğrudan bir alakası yok. Ya Konya'dan ya da Ankara'dan İstanbul'a giderken, kazanın ardından cep telefonunu düşürmüş. Biz ilginç bir şekilde cep telefonunu kendisine ulaştırmıştık. Ayrıca başka bir gün de kamyondan büyük bir koli malzeme düşmüş. Tabii arkadaşlarımız hemen önlemlerini aldı, ilgili trafik ekiplerini çağırdı. Koliyi teslim aldık, içinden yeni ayakkabılar çıkmıştı. Üzerindeki faturadan iletişime geçerek firmaya söz konusu koliyi teslim ettik. Firma da Tekirdağ'da çıktı. Böyle durumlarla karşılaşabiliyoruz." Tarı, kayıp eşya listelerinin vatandaşların haberdar olması için belirli periyotlarla belediyenin sosyal medya hesapları ve basın aracılığıyla duyurulduğunu da sözlerine ekledi.

'Boğa yakalama timi' teyakkuzda bekliyor Haber

'Boğa yakalama timi' teyakkuzda bekliyor

Bayram boyunca; Temizlik İşleri Müdürlüğü, Zabıta Müdürlüğü, Veteriner İşleri Müdürlüğü ve İklim Değişikliği ve Sıfır Atık Müdürlükleri vatandaşlara hizmet vermek için mesaide olacak. Vatandaşların kurban ibadetlerini sağlıklı, güvenli ve hijyenik ortamlarda yerine getirebilmeleri için tüm tedbirleri alan Yıldırım Belediyesi; kurban satış ve kesim noktalarının temizlik ve ilaçlama işlemlerini de gerçekleştiriyor. Bayram boyunca Temizlik İşleri Müdürlüğü ekipleri kurban satış ve kesim yerlerinin temizliği için çalışmalarına aralıksız devam edecek. Kurban Bayramlarında klasik hale gelen ‘kaçan kurbanlık’ görüntülerinin Yıldırım’da yaşanmaması için de gerekli tedbirler alındı. Veteriner işleri Müdürlüğü bünyesinde kurulan ‘boğa yakalama timi’ bayram boyunca teyakkuzda olacak. Bayram öncesi ilçedeki ibadethanelerde de hazırlık yapan Yıldırım Belediyesi temizlik işleri ekipleri, camileri temizleyip bayram namazına hazır hale getiriyor. Öte yandan Sosyal Destek Hizmetleri Müdürlüğü tarafından bayram öncesinde ihtiyaç sahibi ailelere et dağıtımı gerçekleştirilirken, gluten hassasiyeti olan vatandaşlara da glutensiz baklava dağıtımı yapıldı. Yıldırım Belediye Başkanı Oktay Yılmaz, Kurban Bayramı hazırlıklarına ilişkin yaptığı açıklamada, "Hemşehrilerimizin Kurban Bayramı’nı huzur, güven ve sağlık içerisinde geçirebilmeleri için tüm ekiplerimizle sahadayız. Vatandaşlarımızın ibadetlerini hijyenik ve düzenli ortamlarda yerine getirebilmeleri adına gerekli tüm tedbirleri aldık. Bayramın ruhuna uygun olarak dayanışma ve paylaşma kültürünü yaşatmaya da büyük önem veriyoruz. Bu kapsamda ihtiyaç sahibi ailelerimizin yanında olmaya devam ediyoruz" ifadelerini kullandı.

Bursa Büyükşehir, Kurban Bayramı'na hazır Haber

Bursa Büyükşehir, Kurban Bayramı'na hazır

Bu kapsamda, arefe günü ile bayramın 4 günü boyunca vatandaşların mezarlık ziyaretlerini daha kolay gerçekleştirebilmeleri amacıyla büyük mezarlıklara ücretsiz otobüs seferleri düzenlenecek. 10.15 ile 18.30 saatleri arasında, saatte bir karşılıklı olarak yapılacak seferlerle vatandaşlar Hamitler, Erdoğanköy ve Hasköy mezarlıklarına ücretsiz taşınacak. Kent Meydanı ile Hamitler Kent Mezarlığı arasındaki otobüsler, Kent Meydanı, Ulubatlı Hasan Bulvarı, İzmir Yolu, Yeni Mudanya Yolu, Filament Kavşağı, Kavaklı Caddesi ve Albayrak Caddesi güzergâhını izleyerek Hamitler Kent Mezarlığı’na ulaşacak. Dönüşler de aynı güzergâh üzerinden yapılacak. Emek İstasyonu ile Hasköy Mezarlığı arasındaki otobüsler ise, Bursaray Emek İstasyonu’ndan hareket ederek Korupark Kavşağı, Mudanya Yolu, Bademli Kavşağı ve Hasköy güzergâhı üzerinden Hasköy Mezarlığı’na ulaşım sağlayacak. Bursaray Kestel İstasyonu’ndan kalkacak otobüsler de doğrudan Erdoğanköy Mezarlığı’na gidecek. Araçların gidiş istikametindeki duraklarda sadece yolcu alacağı ve yolcu indirmesi yapmayacağı bildirilirken; dönüş istikametinde de duraklarda sadece yolcu indireceği ve yolcu almayacağı açıklandı. BURULAŞ Genel Müdürlüğü de bayram süresince toplu ulaşımda aksama yaşanmaması için tüm hazırlıklarını tamamladı. Bayram boyunca toplu taşıma araçları planlanan sefer saatlerine uygun şekilde hizmet vermeye devam edecek. Vatandaşlar ulaşımla ilgili her türlü talep ve şikayetlerini ise 0850 850 99 16 numarasından BURULAŞ Çağrı Merkezi’ne bildirebilecek. Büyükşehir Belediyesi Zabıta Dairesi Başkanlığı, Kurban Bayramı öncesi ve bayram boyunca vatandaşlardan şahsen veya 716 33 30-716 33 40-261 52 40-444 16 00 ve Alo Belediye 153 No’lu hatta gelen öneri ve şikayetleri anında değerlendirmek üzere yaya ve motorize ekipler oluşturdu. Ayrıca; şehir içerisinde toplu taşıma hizmeti veren özel halk otobüsleri, minibüs, taksi ve dolmuşlar ile seyahat eden yolcuların her türlü mağduriyet ve şikayetlerinin giderilmesi amacıyla Trafik Denetleme Zabıta Amirliğinde; şehirlerarası yolculuk yapan yolcuların şikayetlerinin değerlendirilmesi için de Şehirlerarası Otobüs Terminali'nde bulunan Terminal Zabıta Amirliğinde personel görevlendirildi. Büyükşehir Belediyesi İtfaiye Daire Başkanlığı da Kurban Bayramı’nda her türlü itfaiye hizmeti ve yangın ihtimaline karşı 31 ayrı istasyonda görevini sürdürecek. İhtiyaç duyulması halinde vatandaşlar 112 Acil Çağrı Merkezine ulaşabilecekler. Yollarla ilgili sıkıntılarda acil müdahaleler için Yol İşleri Şube Müdürlüğü bünyesinde de nöbetçi ekipler oluşturdu. BUSKİ Genel Müdürlüğü’nün bakım ve onarım ekipleri de bayramda 24 saat hizmet verecek. Vatandaşlar, su ve kanalizasyonla ilgili her türlü şikayetlerini 185 veya 444 5 185 no’lu telefona bildirerek yardım isteyebilecek. Bayram süresince Mezarlıklar Şube Müdürlüğü de defin işlemlerini sürdürecek ve mezarlıklar ziyarete açık olacak. Bu arada 17 ilçede belirlenen kurban kesim noktasında da Veteriner İşleri Dairesi Başkanlığı ve ilçe belediyelerine bağlı ekipler koordineli bir şekilde sinek ve haşere oluşumuna karşı ilaçlama uygulamalarını bayram boyunca sürdürecek.

Karacabey Belediyesi personeli bayramlaştı Haber

Karacabey Belediyesi personeli bayramlaştı

Karacabey Belediyesi Kademe Sahası’nda personelle bir araya gelerek çalışanların bayramını tek tek kutlayan Karacabey Belediye Başkanı Fatih Karabatı, ekiplerin bayram boyunca vatandaşların huzuru için görev başında olacağını belirtti. Başkan Karabatı, "Bayramlar, sevginin, kardeşliğin, paylaşmanın ve dayanışmanın en güzel şekilde hissedildiği müstesna günlerdir. Kurban Bayramı da bizlere birlik olmanın, gönüllere dokunmanın ve ihtiyaç sahiplerini hatırlamanın önemini bir kez daha göstermektedir. Büyüklerimizi ziyaret ettiğimiz, küçüklerimizi sevindirdiğimiz, kırgınlıkları geride bıraktığımız bu güzel günlerin, toplumumuzdaki birlik ve beraberlik ruhunu daha da güçlendireceğine inanıyorum" dedi. Karacabey Belediyesi olarak vatandaşların huzurlu bir bayram geçirmesi için tüm hazırlıkları tamamladıklarını belirten Karabatı, bayram süresince belediye ekiplerinin sahada görev başında olacağını söyledi. Temizlik İşleri, Zabıta, Fen İşleri, Veterinerlik ve ilgili tüm birimlerin bayram boyunca çalışmalarını sürdüreceğini ifade eden Karabatı, özellikle kurban kesim alanlarında hijyen ve düzen konusunda gerekli tüm önlemlerin alındığını kaydetti. Başkan Karabatı mesajının sonunda tüm Karacabey halkının ve İslam âleminin Kurban Bayramı’nı kutlayarak; "Tüm İslam âleminin Kurban Bayramı’nı en içten dileklerimle kutluyorum. Bayramın ülkemize sağlık, huzur, bereket ve mutluluk getirmesini diliyor; herkesin sevdikleriyle birlikte nice bayramlara sağlık ve mutluluk içerisinde ulaşmasını temenni ediyorum" diye konuştu. Esnafla da bir araya gelen Karacabey Belediye Başkanı Fatih Karabatı, "Bizler makamda oturan değil, sahada vatandaşımızla birlikte olan bir yönetim anlayışıyla hareket ediyoruz. Esnafımızın düşünceleri bizim için çok kıymetli. Çünkü şehrin gerçek nabzı sokakta, mahallede ve esnafımızın içerisindedir. Vatandaşımızın taleplerini yerinde dinlemek, sorunları bire bir görmek ve çözüm üretmek bizim en büyük önceliğimizdir" ifadelerini kullandı.

Başkan Vekili Biba’dan 1 Mayıs’ta görev başındaki emekçilere ziyaret Haber

Başkan Vekili Biba’dan 1 Mayıs’ta görev başındaki emekçilere ziyaret

Günün ilk ziyaretini Hüdavendigar Kent Parkı’na gerçekleştiren Başkan Vekili Şahin Biba, burada Tarım Peyzaj A.Ş Genel Müdürü Semih Polat ve park personeliyle bir araya geldi. Talep, öneri ve görüşleri dinleyen Başkan Vekili Biba, alın teriyle çalışan tüm işçilerin 1 Mayıs Emek ve Dayanışma Günü’nü kutladı. Terminalde yoğun mesaiye ziyaret Ardından Bursa Şehirlerarası Otobüs Terminali’ne geçen Başkan Vekili Şahin Biba, BURULAŞ Terminal Hareket Memurluğu'nda BURULAŞ Genel Müdürü Mehmet Kürşat Çapar ve otobüs personeliyle buluştu. Bayram günü görevi başında olan çalışanlarla sohbet ederek özverili hizmetlerinden dolayı teşekkür eden Başan Vekili Biba, AK Parti Osmangazi İlçe Başkanı Adnan Kurtuluş ile birlikte terminalde seyahat hazırlığındaki vatandaşlarla da sohbet ederek hayırlı yolculuklar diledi. Terminaldeki zabıta noktasını da ziyaret eden Başkan Vekili Biba, ekiplerden çalışmalar hakkında bilgi aldı. Son olarak Ulaşım Dairesi Başkanı Rüştü Şanlı ile birlikte Şehirlerarası Otobüs Terminali’ne giden yan yolda görev yapan ekipleri ziyaret eden Başkan Vekili Şahin Biba, yürütülen çalışmaları yerinde inceleyerek tüm saha emekçilerine iyi bayramlar diledi. Başkan Vekili Biba’dan esnaf ve çalışanlara teşekkür Program kapsamında terminal esnafını, taksi durağını ve otobüs bakım merkezini de ziyaret eden Başkan Vekili Biba, iş yerlerini tek tek gezerek esnafa hayırlı işler temennisinde bulundu. 1 Mayıs’ta mesai yapan esnaf ve çalışanlarla sohbet eden Başkan Vekili Biba, şehirde hayatın kesintisiz devam etmesi için emek veren tüm çalışanlara teşekkür etti.

logo
En son gelişmelerden anında haberdar olmak için 'İZİN VER' butonuna tıklayınız.